duntel

ارائه خدمات تحصیلی

پنجشنبه ۱۰ خرداد ۰۳

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

۰ بازديد

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می توانند انتخاب رشته بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی خود را انجام دهند. در ادامه در ادامه این به ببرسی کامل تمامی شرایط، مدارک، زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 ارائه کرده ایم.

 

منبع:  ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

 داوطلبانی که قصد پذیرش در این دانشگاه را دارند می‌بایست در بازه زمانی ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ برای نام نویسی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور صرفا در مقطع کارشناسی پیوسته برای تمامی دانش آموزان شاخه های نظری و زبان و هنر امکان پذیر است.

ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور ۱۴۰۳ همراه با دیگر دانشگاه های سراسری (روزانه، شبانه، پردیس و غیر انتفاعی و مجازی) انجام میگیرد. داوطلبان می توانند حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. در مقاله زیر به بررسی جامع نام نویسی در تمامی دانشگاه های سراسری پرداخته ایم. توصیه می کنیم جهت دریافت اطلاعات کامل مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ 

 

 

زمان ثبت نام

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ هر ساله توسط سازمان سنجش و از طریق سایت اینترنتی این سازمان اطلاع رسانی می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که ثبت‌نام برای نیمسال اول و دوم دانشگاه پیام‌نور در یک زمان صورت نمی‌گیرد و برای هریک از آنها به صورت مجزا اطلاعیه صادر می‌شود.

نیمسال ورودی زمان ثبت نام
نیسمال اول – مهر مرداد ماه 1403
نیسمال دوم – بهمن بهمن ماه 1403

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ به صورت همزمان با ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری می باشد که تمامی علاقه مندان به تحصیل در رشته مدنظرشان در دانشگاه پیام‌نور می توانند انتخاب رشته خود را به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری انجام دهند.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1403 در سال های گذشته در مرداد ماه انجام می شد. تمامی داوطلبان در این بازه زمانی به سایت سنجش مراجعه نموده و پس از مطالعه دفترچه، کد رشته محل های خود را درج کنند. پیش بینی می شود در سال جاری نیز از اواسط مرداد ماه نام نویسی آغاز شود.

زمان بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ ورودی نیمسال اول مهر ماه در اواسط مرداد ماه می باشد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

دانشگاه پیام‌نور در نیمسال دوم نیز یک دفترچه راهنما منتشر می کند و داوطلبان از طریق دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ می توانند کدرشته محل های ارائه شده را استخراج می کنند و فرآیند ثبت‌نام انجام می دهند. زمان نام نویسی معمولا در دی ماه می باشد و در یک بازه زمانی ده روزه می باشد.

زمان نام نویسی بدون کنکور پیام‌نور نیمسال دوم بهمن در اوایل بهمن ماه 1403 می باشد.

آن دسته از داوطبانی که در مهلت ثبت‌نام نیمسال اول شرکت نکرده اند و از نام نویسی جامانده اند، می توانند در این مهلت جدید نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403

داوطلبان متقاضی می‌بایست واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ زیر باشند. در صورتیکه در هیچ یک از شروط زیر مشکلی برای شما وجود ندارد می‌توانید ثبت‌نام خود را در این طرح انجام دهید. شرایط لازم به شرح زیر می باشد:

 

شرایط عمومی

❌پایبندی به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی کشور

❌نداشتن فساد و مشکلات اخلاقی

❌پذیرش تمامی مقررات دانشگاه

❌عدم اعتیاد به مواد مخدر و سلامت جسمی برای تحصیل

❌نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی

❌پرداخت شهریه براساس نرخ مصوب از سوی هیئت امنای دانشگاه

 

شرایط اختصاصی

✅ ارائه یکی از مدارک تحصیلی دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید، مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم)

✅ دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کار و دانش نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی دارای مدرک کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) یا مدرک پیش دانشگاهی

✅ پذیرش در این دانشگاه براساس سوابق تحصیلی و با توجه به نمره معدل کتبی دیپلم صورت می‌گیرد. برای داوطلبین نظام قدیم که معدل دیپلم آنها بر اساس امتحانات نهایی مشخص نشده است ملاک نمره کل دیپلم است.

✅ داوطلبانی که قصد ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ در نیمسال اول مهر ماه را دارند می‌بایست حداکثر تا 31 شهریور 1403 از مقطع تحصیلی قبلی خود فارغ التحصیل شوند. نیمسال دوم بهمن نیز باید تا 30 دی ماه 1403 از مقطع قبلی خود فارغ التحصیل شوند.

✅ نسبت متغیر درصد اعمال سوابق تحصیلی با تجانس رشته انتخابی و رشته فارغ التحصیلی

✅ در صورت غیر متجانس بودن مدرک دیپلم و رشته انتخابی سوابق تحصیلی و معدل با ضریب مشخصی اعمال خواهد شد.

 

مدارک لازم برای ثبت نام

بدر این قسمت از مقاله مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور پرداخته ایم.

????اصل و کپی شناسنامه

???? اصل و کپی کارت ملی

???? عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب

????وضعیت خدمت وظیفه آقایان

????آدرس محل سکونت و کد پستی

????عنوان و معدل مدرک تحصیلی و تاریخ فارغ التحصلبی

توجه داشته باشید در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه و مغایرت داشتن آن در هر مرحله ای از نام نویسی، ثبت‌نام داوطلب لغو و امکان ادامه تحصیل را نخواهند داشت.

 

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403

چنانچه قصد ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون را دارید کافی است طبق مراحل نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ را مطالعه کنید:

????مراجعه به سایت سازمان سنجش

????دانلود و مطالعه دفترچه راهنما ثبت نام

????پرداخت هزینه ثبت‌نام و خرید کارت اعتباری

????تکمیل فرم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی پیام نور

????درج کدرشته محل های انتخابی به ترتیب اولویت

????دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

 

راهنما تصویری

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید.

ورود به مستقیم به سایت سنجش 

2️⃣ از منوی پایین سایت، گزینه ” سراسری ” را انتخاب نمایید.

 

3️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ” ثبت نام “ کلیک کنید.

 

4️⃣ در صحفه مقابل بر روی گزینه ” ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری نیمسال اول مهر -سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

 

5️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا با کلیک بر روی گزینه “ خرید کارت ” کارت اعتباری را با پرداخت هزینه ثبت نام تهیه کنند. 

 

6️⃣ در این مرحله ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1403 اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کرد.

 

7️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

 

8️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت کامل کنید

 

9️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریال را یادداشت کنید و نگه دارید.

 

تکمیل مراحل ثبت نام

???? پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه ورود به سایت سنجش وارد شوید. کدملی و رمز عبور خود را وارد کنید. چنانچه تا کنون عضو سایت نشده از طریق لینک پایین ” ثبت نام کنید ” کلیک کنید.

 

1️⃣1️⃣ در صحفه جدید ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ جهت عضویت در سایت سنجش نام و نام خانوادگی، کدملی و ملیت و تاریخ تولد و شماره همراه خود را وارد کنید. یک رمز عبور انتخاب کنید. (توجه کنید رمز عبور باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.)

 

1️⃣3️⃣ در گام اول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 باید اطلاعات شخصی خود نظیر نام و نام خانوادگی کد ملیو شماره شناسنامه و … را وارد.

 

1️⃣4️⃣ عکس پرسنلی خود را با توجه به شرایط لازم بارگزاری کنید.

1️⃣5️⃣ کد سوابق تحصیلی 19 رقمی خود را وارد کنید. جهت راهنما دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت مای مدیو کلیک کنید.

1️⃣6️⃣ اطلاعات سهمیه خود در صورت داشتن وارد کنید. توجه داشته باشید سهمیه باید از طرف ارگان مربوطه مورد تایید قرار گیرد. لذا داوطلبان باید نسبت به تکمیل مدارک خود در ذصورت نیاز در ارگان های مربوطه اقدام نمایند.

1️⃣7️⃣ کدرشته محل های انتخابی خود را که از دفترچه راهنما استخراج کرده در فرم انتخاب رشته به تریب اولویت وارد کنید. 

1️⃣8️⃣ پس از انجام فرآیند نام نویسی سیستم یک شماره پرونده و کد رهگیری را در اختیار شما قرار خواهد داد که باید آن ها را یادداشت کنید. که در مراحل بعدی به این کدها نیاز خواهید داشت.

❌ غیر از اطلاعات وارد شده داوطلبان می توانند کدرشته محل های جدید را اضافه یا حذف کنند و یا ترتیب اولیت بندی را تغییر دهند. جهت مشاهده راهنما می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام دانشگاه پیام نور۱۴۰۳

 

 

 

 

زمان اعلام نتایج

پس از مدت یک ماه نتایج ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۳ همراه با نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش در درسترس داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری دریافت شده در زمان ثبت‌نام می توانند نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده کنند.

بخوانید: نتایج دانشگاه پیام نور

 

مشاوره ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی از ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ برای شما عزیزان ارائه کنیم اما چنانچه پیرامون ثبت‌نام و اطلاع از شرایط لازم به اطلاعات دیگری نیاز دارید ، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و ضمن دریافت پاسخ سوالاتتان، ثبت نام خود را نیز انجام دهید.

 

بخوانید: رشته های دانشگاه پیام نور

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 سوالات متداول

  1. آیا ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود؟

    بله، دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه از میان واجدن شرایط، اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

  2. ثبت نام در چه تاریخی انجام می شود؟

    تاریخ دقیق ثبت نام از سوی سازمان سنجش مشخص نگردیده است، اما به زمان تقریبی آن به طبق روال سال های گذشته در متن فوق اشاره کرده ایم.

  3. متقاضیان برای تکمیل مراحل ثبت نام بایستی به چه سایتی مراجعه کنند؟

    تمامی متقاضیان باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.

تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

۰ بازديد

مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ معمولا در خرداد ماه می باشد و داوطلبان می توانند با پیگیری اطلاعیه های سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در زمان دقیق آن به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. زمان انتخاب رشته معمولا در حدود چند روز تمدید می شود و امکان انتخاب رشته و ویرایش کد رشته محل ها در این زمان وجود خواهد داشت. در این مطلب به بررسی کامل مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

منبع:  تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هر ساله مدتی پس از برگزاری آزمون کتبی دکتری، کارنامه اولیه این آزمون منتشر می شود و وضعیت مجاز شدن یا نشدن داوطلبان به انتخاب رشته مشخص می گردد. داوطلبانی که رتبه حد نصاب را کسب کرده باشند، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده و باید فرم انتخاب رشته خود را در سایت azmoon.org تکمیل نمایند. 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از ۱۲ تا ۱۹ خرداد ماه می باشد.

داوطلبان باید در مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت از دست دادن زمان، دیگر امکان انتخاب‌رشته وجود نخواهد داشت. زمان دقیق انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در سال جاری از ۱۲ تا ۱۹ خرداد ماه می باشد.

 

بخوانید: انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

 

 

تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403

دانشگاه آزاد زمانی را به عنوان تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 در نظر می گیرد تا داوطلبان متاخر بتوانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. توجه داشته باشید که در صورت پایان تمدید انتخاب‌رشته دیگر به هیچ عنوان زمان تمدید نمی شود و داوطلبان باید برای ثبت نام رشته های بدون آزمون اقدام کرده و یا در کنکور سال بعد شرکت نمایند. 

سال گذشته فرصت مجدد انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از ۱ تیر شروع شده و تا ۳ تیر ماه نیز ادامه یافت. داوطلبان جا مانده از انتخاب رشته در این بازه زمانی می توانستند به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته خود را با توجه به اولویت بندی مدنظرشان تکمیل نمایند.

در زمان فرصت مجدد داوطلبان می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب‌رشته خود نیز اقدام کنند. هنوز زمان دقیق تمدید انتخاب‌رشته ارشد آزاد مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

بخوانید: زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

 

 

مشاوره آزمون کارشناسی ارشد

داوطلبان جامانده از انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد می توانند در زمان  تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اقدام کرده و فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. همچنین داوطلبانی که قبلا انتخاب رشته کرده اند نیز می توانند در این زمان فرم خود را اصلاح نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه فرصت مجدد انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 چه زمانی است؟

    انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد معمولا در اواسط خرداد ماه شروع می شود.

  2. تمدید مهلت انتخاب‌رشته چه زمانی است؟

    سال گذشته تمدید مهلت در اوایل تیر ماه بود و انتظار می رود در سال جاری نیز در همین بازه زمانی انجام شود. 

  3. آیا در مهلت انتخاب‌رشته امکان ویرایش فرم نیز وجود دارد؟

    بله داوطلبان تا پایان مهلت انتخاب‌رشته می توانند مجددا به سایت مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند. 

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

۰ بازديد

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ یکی از گزینه های مجاز برای درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته می باشد که داوطلبان می توانند پس از اعلام نتایج انتخاب رشته از آن استفاده کرده و شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های دیگر را امتحان نمایند. البته در حال حاضر سازمان سنجش اطلاعیه ای داده است که این امکان در سال 1403 لغو شده است. اما با این حال امکان مجدد آن در زمان اعلان نتایج انتخاب رشته وجود دارد. در این مطلب به بررسی کامل تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

منبع:  تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

پس از انتخاب رشته بسیاری از داوطلبان متوجه اشتباه خود شده و یا به دلایل مختلف از نتیجه قبولی خود رضایت ندارند. چندین سال است که سازمان سنجش امکان درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد را برای داوطلبان فراهم کرده است تا از این طریق بتوانند شانس خود برای اصلاح اشتباه شان را داشته باشند. 

یکی از انواع درخواست برای بررسی اشتباه، تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403 می باشد که داوطلبان با ثبت این درخواست از سازمان سنجش می خواهند تا اولویت های بعدی شان در فرم انتخاب رشته را مورد بررسی قرار دهد. 

در حال حاضر طبق اطلاعیه های سازمان سنجش امکان تغییر اولویت انتخاب‌رشته ارشد ۱۴۰۳ لغو شده است و امکان ثبت این درخواست وجود نخواهد داشت. چنانچه این امکان مجددا فعال شود، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ 

 

 

موارد مجاز برای تغییر انتخاب رشته ارشد

 علاوه بر تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403 موارد دیگری نیز برای تغییر انتخاب رشته و بررسی اشتباه وجود دارد که داوطلبان می توانند از آن ها استفاده نمایند. موارد مجاز برای تغییر انتخاب رشته کارشناسی ارشد به شرح موارد زیر می باشد. 

نتیجه قبولی

متقاضیانی که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد از نتیجه قبولی خود راضی نیستند، می توانند نسبت به نتیجه قبولی خود اعتراض کرده و در نوع اعتراض سیستم پاسخگویی نیز اعتراض به نتیجه قبولی را وارد کنند. 

 

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳| بررسی اولویت های بعدی

ممکن است در زمان انتخاب رشته داوطلب اشتباه کرده و اولویت بندی خود را به درستی انجام نداده باشد. در این شرایط می تواند درخواست دهد که اولویت های بعدی او نیز مورد بررسی قرار گرفته و در صورت امکان در رشته محل های انتخابی بعدی پذیرش شود. در حال حاضر این امکان از سازمان سنجش حذف شده است و امکان تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403 وجود نخواهد داشت. 

 

به حد نصاب نرسیدن رشته محل قبولی

برخی مواقع تعداد پذیرفته شدگان یک دانشگاه به حد نصاب نمی رسد و در نتیجه قبولی داوطلب لغو شده و کلاس های دانشگاه در آن رشته برگزار نمی شود. معمولا در این شرایط و پس از بررسی اعتراض ها دانشگاه دیگری برای پذیرش به داوطلب معرفی خواهد شد. 

 

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳| تغییر دوره قبولی

دانشجویانی که در دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند اما قصد تغییر آن را دارند، می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سنجش درخواست تغییر دوره دهند. دانشجویان پذیرفته شده در سایر دوره ها برای تغییر دوره شان به دوره روزانه شانس بسیار کمی خواهند داشت. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

نحوه درخواست تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403

داوطلبانی که قصد تغییر اولویت انتخاب‌رشته ارشد را دارند، باید از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اقدامات لازم را انجام دهند تا درخواست شان بررسی شود. نحوه درخواست تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شوید.

2️⃣ از بالای صفحه آیکون تلفن را انتخاب کرده و وارد سیستم پاسخگویی شوید. 

 

 

3️⃣ بر روی گزینه سیستم پاسخگویی کلیک کنید. 

 

 

4️⃣ در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده اید ابتدا بر روی گزینه عضویت کلیک کرده و یک حساب کاربری برای خود بسازید. 

 

 

5️⃣ اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و در سامانه نام نویسی کنید. 

 

 

6️⃣ پس از ثبت نام در سایت به صفحه قبلی بازگشته و گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

 

7️⃣ اطلاعات خود را وارد کرده و گزینه ورود را بفشارید. 

 

8️⃣ گزینه درخواست جدید را انتخاب نمایید. 

 

 

9️⃣ نوع آزمون و سال را مشخص کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنید. 

???? گزینه تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403 را انتخاب نمایید. 

1️⃣1️⃣در نهایت نوع اعتراض خود را وارد کرده و آن را ارسال نمایید تا درخواست تان ثبت شود. 

 

اقدامات پس از درخواست تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

پس از ثبت درخواست تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403، درخواست شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای پیگیری های بعدی لازم است که حتما کد رهگیری تان را یادداشت کرده نزد خود نگه دارید. به طور معمول در حدود 1 تا 2 روز پس از ثبت درخواست، سازمان سنجش درخواست ها را بررسی می کند که البته این زمان ممکن است با توجه به زیاد بودن درخواست ها افزایش بیاید. 

پس از این مدت باید مطابق راهنمای گفته شده در بالا به سیستم پاسخگویی سایت سنجش مراجعه کرده و با انتخاب گزینه درخواست ها و پاسخ ها وارد صفحه نتایج شوید. رنگ آبی نشان دهنده انتظار برای بررسی، رنگ زرد نشان دهنده بررسی شدن درخواست و رنگ سبز نشان دهنده پاسخ داده شدن درخواست می باشد. 

 

مشاوره انتخاب رشته ارشد

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که انتخاب رشته خود را به درستی انجام نداده اند، می توانند از طریق گزینه های درخواست بررسی اشتباه، انتخاب رشته خود را اصلاح کنند. امکان تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ لغو شده است و داوطلبان باید از گزینه های دیگر استفاده نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور کارشناسی ارشد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

    برای تغییر اولویت داوطلبان باید به سیستم پاسخگویی سنجش مراجعه کنند. 

  2. آیا امکان تغییر اولویت وجود دارد؟

    در حال حاضر طبق اطلاعیه ها این امکان لغو شده است. 

  3. پس از چه مدت درخواست تغییر اولویت بررسی می شود؟

    به طور معمول پس از گذشت 2 تا 3 روز درخواست ها بررسی خواهند شد. 

امتیاز بندی مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

۰ بازديد

نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چگونه می باشد؟ مدارس شاهد در استان تهران و دیگر شهرستان ها، از جمله مدارسی هستند که از امکانات آموزشی خوبی برخوردارند و امتیازات ویژه ای برای دانش آموزان این مدرسه در نظر گرفته می شود، از این رو متقاضیان زیادی دارند. این مدارس برای جذب دانش آموز هیچگونه آزمونی برگزار نمی‌کنند، اما ورود به آن نیز با شرایط خاصی انجام می‌شود. بطوری که هر کدام از داوطلبان که با توجه به شرایطشان امتیازبندی می شوند (به ویژه دانش آموزان دارای سهمیه شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران) در الویت خواهند بود. به همین منظور در ادامه این مطلب به انواع سهمیه و جدول امتیاز بندی مدارس شاهد 1403 – 1404 می‌پردازیم.

داوطلبان گرامی با توجه به تغییرات در سایت ثبت نام مدارس شاهد توصیه می کنیم حتما مقاله راهنما جامع مطالعه نمایید. 

 

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام مدارس شاهد

 

منبع:  امتیاز بندی مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

 

امتیاز بندی مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

مدارس شاهد با شرایط و ضوابط خاصی نسبت به جذب دانش آموز در مقاطع مختلف اقدام می‌کند. اما اینکه تحت چه شرایطی دانش آموزان را جذب می‌کنند باید بگوییم که این مدارس برای هر دانش آموز با شرایط و سهمیه های مختلف، جدول امتیاز بندی مدارس شاهد را منتشر می‌کنند. هر داوطلبی که پس از ثبت نام اولیه در مدارس شاهد، طبق جدول امتیاز بندی مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ امتیاز ببشتری کسب کند، شانس بیشتری برای ورود به مدارس شاهد خواهد داشت.

البته لازم به ذکر است در میان تمامی داوطلبان، دانش آموزان دارای سهمیه شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران در اولویت ثبت نام هستند و چنانچه ظرفیت خالی در مدارس شاهد وجود داشته باشد، داوطلبان دیگر شانس ورود به این مدارس را بدست می آورند. برای دانش آموزان غیرشاهد نیز جدول امتیاز بندی مدارس شاهد جداگانه ای می توانند امتیاز کسب کنند.

زمانی ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد قطعی خواهد شد که علاوه بر بارگذاری مدارک مربوطه، مدارک لازم برای هر سهمیه توسط دانش آموز و یا اولیاء دانش آموز به مدرسه شاهد مدنظر تحویل داده شود.

 

بارگزاری مدارک و مستندات امتیاز انتخاب شده

در سال ۱۴۰۲ در سایت ثبت نام مدارس تغییراتی اعمال شد و دانش آموزان جهت ثبت نام در مدارس شاهد باید به سابت پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه نمایند. در این سایت در زمان انتخاب موارد امتیاز بندی مدارس شاهد و کسب امیتاز مربوطه دانش آموزان و والدین باید عکس مدارک لازم را به صورت فایل jpg با حداکثر حجم 256 کیلو بایت بارگزاری کنند. 

توجه داشته باشید چنانچه فایل عکس شما غیر مربوطه یا کیفیت شرایط لازم را نداشته باشد، در زمان بررسی مدارک بارگزاری شده توسط کارشناسان امتیازی به شما تعلق نخواهد گرفت.

دانش آموزان و والدین گرامی چنانچه در زمینه بارگزاری و آپلود مدارک لازم در فرم امتیاز بندی مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دارای مشکل می باشید. می توانید از طریق شماره های درج شده با کارشناسان مجموعه دانتل تماس گرفته تا تمامی مراحل ثبت نام مدارس شاهد را به صورت کامل انجام دهند.

 

 

نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد دانش آموزان سهمیه ایثارگری 1403 – 1404

اولویت اول مدارس شاهد با دانش آموزانی است که دارای سهمیه ایثارگری می‌باشند و مدارس سعی می‌کنند ظرفیت خود را با دانش آموزانی که دارای سهمیه ایثارگری هستند تکمیل نمایند. دانش آموزانی دارای سهمیه ایثارگری هستند که یکی از سهمیه های فرزند شهدا، آزادگان، جانبازان 25 درصد و بالاتر را داشته باشند.

 امتیاز بندی شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای داوطلبان با این سهمیه، در جدول امتیاز بندی مدارس شاهد مندرج در دفترچه راهنمابه داوطلبان ارائه می‌شود که در ادامه با توضیحات آن را ارائه کرده ایم.

سهمیه داوطلب امتیاز تعیین شده مدارک لازم

دانش آموز جانباز

3000 امتیاز برای صحت ادعای دانش آموز بایستی شناسه ایثارگری در سامانه سجا توسط متقاضی درج شده باشد.

فرزند شهید

5000 امتیاز   

فرزند جانباز 70 درصد و بالاتر

5000 امتیاز  دانش آموز بایستی برای صحت ادعای خود کدایثارگری اولیاء را در سامانه سجا ثبت کرده باشد.

فرزند جانباز 50 تا 69 درصد

5000 امتیاز

فرزند جانباز 25 تا 49 درصد

5000 امتیاز

فرزند جانباز تا 25 درصد

2000 امتیاز

فرزند آزاده

5000 امتیاز  

نـوه شهیـد، جانبـاز 70 درصد و بالاتر

هر مورد 900 امتیاز – حداکثر 1800 امتیاز بر اساس جدول امتیاز بندی مدارس شاهد داوطلب با این سهمیه بایستی معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران را در اختیار داشته‌ باشد.

نـوه آزاده با جانبازی تا 69 درصد

هر مورد 200 امتیاز – حداکثر 2 مورد برای استفاده از این سهمیه، داوطلب باید کارت شناسایی معتبری که از امور ایثارگران و یا بنیاد شهید دریافت کرده است را ارائه دهد.

نـوه آزاده

هر مورد 200 امتیاز – حداکثر 2 مورد  

نـوه جانباز 50 تا 69 درصد

هر مورد 200 امتیاز – حداکثر 2 مورد  
نـوه جانباز تا 49 درصد هر مورد 100 امتیاز – حداکثر 2 مورد  

نوه شهید اتباع

بر اساس جدول امتیاز بندی مدارس شاهد برای دانش آموزی که نوه شهید اتباع باشد نیز، 700 امتیاز ددرنظر گرفته می‌شود. دانش اموز با این سهمیه باییستی معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران را جهت صحت ادعای خویش به مدرسه ارائه دهد.

فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی

حداکثر امتیاز 2880 روز – هر ماه 60 امتیاز – امتیاز به ازای هر واحد 2 – حداکثر 5760 خدمت در جبهه در 8 سال دفاع مقدس یعنی از شهریور سال 59 تا شهریور سال 67

 فرزند رزمنده جبهه مقاومت

حداکثر امتیاز 2880 روز – هر ماه 40 امتیاز – امتیاز به ازای هر واحد 1.3333 – حداکثر 2760

فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه

هر ماه حضور در جبهه و منطقه جنگی / 20 امتیاز

هر ماه حضور در مناطق امنیتی / 2 امتیاز

 هر ماه حضور در مناطق عملیاتی / 1/5 امتیاز

 هر ماه حضور در مناطق امنیتی (شمال غرب) / 15 امتیاز

داوطلبان با سهمیه فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه باید گواهی معتبر از مراجع مذکور را با قید مدت حضور در جبهه و مناطق عملیاتی وامنیتی برای صحت ادعای خود رائه دهند.

خواهر و برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر

چنانچه متقاضی ثبت نام در مدارس شاهد، خواهر و یا برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر باشد، برای او و برای هر مورد 500 امتیاز درنظر می‌گیرند. دانش آموز بایستی دارای معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و آن را به مدرسه مورد نظر خود ارائه دهد.

نوه جانباز تا 49 درصد و یا سلاله (نتیجه) شهید

 دانش آموزانی که جزو نوه جانباز تا 49 درصد باشند و یا نتیجه شهید باشند، به ازاء هر مورد 50 امتیاز دریافت خواهند کرد. دانش اموزان بایستی برای اعمال این سهمیه معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران به مدرسه شاهد مدنظرشان ارائه دهند.

فرزند همسر (شهید، جانباز 50 درصد به بالا و آزاده)

بر اساس جدول امتیاز بندی شاهد این سهمیه نیز برای داوطلبان 50 امتیاز را در پی خواهد داشت. ارائه معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعمال این سهمیه الزامی است.

نوه رزمنده

داوطلب با سهمیه نوه رزمنده به ازا هرماه 5 امتیاز و در نهایت حداکثر 70 امتیاز را بدست خواهد آورد. بر اساس جدول امتیاز بندی مدارس شاهد ارائه گواهی معتبر حضور در جبهه مطابق توسط داوطلب برای صحت ادعای خود ضروری است.

فرزند گروه جهادی شمیم شاهد

دانش آموزی که جزو فرزند گروه جهادی شمیم شاهد باشد به ازا هر ماه 3 امتیاز و در حداکثر 100 ماه بدست خواهد آورد. ارائه معرفی نامه از گروه جهادی شمیم شاهد با مهر برجسته برای اعمال این سهمیه الزامی می‌باشد.

 

امتیاز بندی مدارس شاهد دانش آموزان غیر شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در سال های گذشته فقط داوطلبان با سهمیه شاهد حق تحصیل در مدارس شاهد را داشتند. اما طی سالهای اخیر برای دانش آموزان غیرشاهد نیز ظرفیتی تعیین شده است و داوطلبان می‌توانند در صورتی که شرایط ورود به مدرسه شاهد را داشته باشند در این مدارس ثبت نام کنند و چنانچه امتیاز لازم را بر اساس جدول امتیاز بندی شاهد کسب کنند وارد این مدارس شوند.

دانش آموزانی که شرایط گفته شده در ادامه این مطلب را داشته باشند، می ‎توانند نسبت به ثبت نام در مدارس شاهد اقدام کنند و چنانجه امتیاز لازم را بدست آورند، وارد این مدارس می‌شوند. لازم است اشاره کنیم کا صحت ادعای هر دانش آموز نیز با ارائه مدرک به صورت حضوری به مدرسه مربوطه اثبات می گردد.

 

حافظ قرآن کریم

✅ دانش آموزان حافظ قرآن کریم به ازای هر جزء که حفظ هستند می‌توانند 15 امتیاز کسب کنند. حداکثر امتیاز کسب شده این بخش ۴۵۰ امتیاز می باشد.

✅ چنانچه دانش آموزان چند جز از قرآن کریم را حفظ باشند باید یک گواهی معتبر از یکی از ادارات آموزش و پرورش یا سازمان اوقاف دریافت کنند و سپس برای کسب امتیاز در این زمینه به مدرسه شاهد مورد نظر ارائه دهند.

 

دارنده رتبه اول تا سوم در مسابقات قرآن و نهج البلاغه

✅ بر اساس جدول امتیاز بندی مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دانش آموزانی که در مسابقات قرآن و نهج البلاغه که به صورت سالانه در زمینه های حفظ، مفاهیم، قرائت، قرآن و نهج البلاغه آموزش و پرورش درسطح منطقه، استان، کشورو بین المللی برگزار می شود، مقام اول، دوم و سوم را کسب کنند می‌توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند.

مقام اول تا سوم امتیاز
سطح منطقه 5 امتیاز
سطح استانی 30 امتیاز
سطح کشوری 50 امتیاز
بین الملل 60 امتیاز

 

دارنده رتبه اول تا سوم در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی

✅ بر اساس جدول امتیاز بندی مدارس شاهد دانش آموزانی که در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی در سطح منطقه‌ای، استانی، کشوری و بین المللی مقام اول، دوم و سوم را کسب کرده باشند می‌توانند حداکثر 150 امتیاز بدست آورد و در نهایت به ثبت نام مدارس شاهد اقدام کنند.

مقام اول تا سوم امتیاز
سطح منطقه 5 امتیاز
سطح استانی 30 امتیاز
سطح کشوری 50 امتیاز
بین الملل 60 امتیاز

 

امتیاز بندی مدارس شاهد در ارتباط با بنیاد شهید

دانش آموزانی که جزو فرزندان کارمندان و افراد شاغل رسمی و پیمانی در ارگان‌های آموزش و پرورش و بنیاد شهید شاغل در طرح شاهد هستند می‌توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند.

✅ چنانچه اولیا داوطلب در سال جاری جزو شاغلین باشند، بدین صورت امتیاز بندی مدارس شاهد می‌شود که عوامل آموزشی به ازای هر شش ساعت درهفته 20 امتیاز، عوامل اداری به ازای هر شش ساعت در هفته 15 امتیاز، سابقه سنوات گذشته خدمت (آموزشی)، به نسبت 24 ساعت در طرح شاهد هر سال 10 امتیاز می‌باشد و داوطلب می‌تواند طبق این بند برای زوج کارمند و فرهنگی حداکثر 300 امتیاز بدست آورد.

دانش اموزان به عنوان مدرک بایستی آخرین حکم استخدامی یا ابلاغ رسمی مبتنی بر اشتغال موظف در طرح شاهداز مراجع ذی ربط را به مدرسه مدنظر ارائه دهند.

 

محل تحصیل والدین

✅ بر اساس جدول امتیاز بندی مدارس شاهد امتیاز دهی بهدانش آموزانی که والدین آنها در مدرسه شاهد، شاغل هستند بدین صورت است که به ازای هر شش ساعت 25 امتیاز، با حداقل 12 ساعت حداکثر 100 امتیاز را کسب خواهند کرد.

 

فرزندان کارکنان رسمی آموزش و پرورش 

✅ بر اساس جدول امتیاز بندی مدارس شاهد دانش آموزانی که جزو فرزند کارمندان رسمی آموزش و پرورش هستند و در مدارس ایثارگران شاغل بوده اند می‌توانند نسبت به ثبت نام در مدارس شاهد اقدام کنند. امتیاز این دانش آموزان وابسته به سابقه خدمت تمام وقت در مدارس ایثارگران دارد به طوری که هر سال، 4 امتیاز در پی دارد.

✅ دانش آموزان برای اثبات ادعای خود مبنی بر فرزند کارکنان رسمی آموزش وپرورش و شاغل در مدارس ایثارگران بایستی آخرین حکم استخدامی صادره در سال جاری را درصورتی که اولیاشان شاغل باشد و آخرین حکم بازنشستگی را درصورتی که اولیاء شان بازنشسته باشد و همینطور گواهی سوابق خدمت در آموزش و پرورش برای اولیا جزو مامورین و انتقالی ها را بایستی ارائه دهند.

 

امتیاز بندی مدارس شاهد | فرزند یا نوه خیرمدرسه ساز

✅ بر اساس جدول امتیاز بندی مدارس شاهد فرزند و یا نوه خیر مدرسه ساز بودن دارای حداکثر 120 امتیاز می‌باشد که الویت بندی می‌شود و طبق احداث مدرسه شاهد استان مطابق بند 3 – 6 خواهد بود. دانش آموزان برای اثبات این که فرزند و یا نوه خیر مدرسه ساز هستند بایستی گواهی صادره در سال جاری از اداره کل نوسازی مدارس استان و همینطور تایید کتبی ستاد اجرایی شاهد استان را ارائه دهند.

 

حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

یکی از موارد جدیدی که در سال جاری به جدول امتیاز بندی مدارس شاهد اضافه شده است، امتیاز حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می باشد. خانواده های که حداقل دارای ۳ فرزند می باشند و تاریخ تولد فرزند سوم از آبان ۱۴۰۰ به بعد می باشد می توانند امتیاز مربوط به این بخش را دریافت نمایند.

حداکثر امتیاز شاهد طرح جوانی جمعیت ۱۰ امتیاز می باشد و دانش آموزان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم این امتیاز را کسب نمایند. 

 

 

بخوانید: شهریه مدارس شاهد

 

 

شرایط علمی امتیاز بندی مدارس شاهد 1403 – 1404

علاوه بر امتیاز بندی مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴دانش آموزانی که از نظر سطح علمی نیز در سطح بالایی قرار دارند، می توانند شانس خود را برای ورود به مدارس شاهد امتحان کنند. این دسته از داوطلبان باید توجه داشته باشند که شرایط علمی در پایه های مختلف به شرح موارد زیر است.

✅ پایه هفتم: داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع هفتم را در مدارس شاهد دارند بایستی در تمامی دروس مقطع ششم، مقیاس ” خیلی خوب ” کسب کرده باشند، البته اگر در دو درس مقیاس ” خوب ” و در دیگر دروس خیلی خوب نیز کسب کنند مجاز هستند.

✅ پایه هشتم: دانش آموزان برای ورود به مدرسه شاهد در مقطع هشتم بایستی در امتحانات نوبت دوم، معدل 17 را کسب کرده باشند.

✅ پایه نهم: دانش آموزان برای ورود به مدرسه شاهد در مقطع نهم بایستی در امتحانات نوبت دوم، معدل 17 را کسب کرده باشند.

✅ پایه دهم: دانش آموزان برای ورود به مدرسه شاهد در مقطع دهم بایستی در امتحانات نوبت دوم، معدل 16 را کسب کرده باشند. 

 

بخوانید: اعلام نتایج مدارس شاهد

 

 

مشاوره امتیاز بندی مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

تمامی دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس شاهد را دارند، توجه داشته باشند که ثبت نام اولیه مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، متوسطه اول (پایه هفتم) و متوسطه دوم ( پایه دهم) در سامانه پادا به نشانی الکترونیکی ” pada.medu.ir ” انجام می شود. 

چنانچه متقاضیان پس از ثبت نام اولیه جزو اسامی پذیرفته شدگان باشند، بایستی که به همراه یکی از والدین خود و با در دست داشتن مدارک لازم به مدرسه شاهد مورد نظر مراجعه کنند و اقدامات لازم جهت قطعی کردن ثبت نام خود را انجام دهند.

ثبت نام میان پایه ها نیز از طریق سایت پادا انجام می شود و اساس قبولی بر اساس امتیاز بندی مدارس شاهد می باشد. دانش آموزان این پایه ها بایستی که مدارک خود را به مدرسه مورد نظرشان تحویل دهند و از طریق همین مدارس از وضعیت قبولی خود مطلع گردند. 

چنانچه پیرامون نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ و قبولی در این مدارس هر سوالی دارسد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را راهنمایی کرده و بهترین نتیجه کسب کنید.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد 1403 – 1404 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چه کسانی جزو اسامی دانش آموزان شاهد مجسوب می شوند که اولویت ورود به مدارش شاهد هستند؟

تمامی دانش آموزانی که دارای یکی از سهمیه های ایثارگری، شهدا، آزادگان و جانبازان باشند جز شاهد محسوب می شوند.

نحوه امتیاز بندی شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به چه صورت می باشد؟

نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را در متن مقاله کامل شرح داده ایم.

آیا دسته‌ای از دانش آموزان که دارای پایه تحصیلی علمی بالایی هستند دارای امتیاز بندی مدارس شاهد برای قبولی مدارس شاهد هستند؟

بله در متن مقاله به شرایط علمی و امتیاز بندی شاهد ورود به مداس در پایه های مختاف تحصیلی پرداخته ایم.

لیست رشته های دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

۱ بازديد

لیست کامل رشته های دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ را در ادامه ارائه کرده ایم. رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور بر خلاف دانشگاه آزاد فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود یعنی هیچ یک از مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه برگزار نمی شود اما تنوع رشته های دانشگاه پیام نور 1403 مقطع کارشناسی پیوسته به اندازه ای هست که شما اختیار انتخاب بهترین رشته را داشته باشید.

 

منبع:  لیست رشته های دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

رشته های دانشگاه پیام‌ نور بدون کنکور ۱۴۰۳

داوطلبانی که تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند و یا می‌خواهند راحت تر در دانشگاه پذیرش شوند می‌توانند در دانشگاه ها بدون کنکور ثبت‌نام کنند. دانشگاه پیام نور یکی از گزینه های پیش روی داوطلبان برای ثبت‌نام در رشته های دانشگاه پیام‌ نور بدون کنکور ۱۴۰۳ است.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

زیرا این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده و مدرک فارغ التحصیلی معتبری ارائه میدهد از طرفی با توجه به شیوه آموزش کتاب محوری که در این دانشگاه برقرار است، برای شاغلین و یا دانشجویانی که فرصت کافی برای حضور در کلاس های درس ندارند، شرایط تحصیل آسان تری وجود دارد. 

هیچ یک از رشته‌های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه پیام نور چه به صورت بدون کنکور و چه به صورت با کنکور ارائه نمی شوند.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شوند یعنی شما با ثبت‌نام و پذیرش در یکی از رشته های این دانشگاه به مدت چهار سال به صورت پیوسته تحصیل خواهید کرد و در نهایت مدرک لیسانس خود را دریافت می کنید.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور پیام نور

 

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام‌ نور 1403

لیست رشته های دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ به صورت کامل در داخل دفترچه راهنما قید می شود و زمان انتشار دفترچه نیز در اولین روز ثبت‌نام است. در حال حاضر دفترچه ثبت‌نام منتشر نشده است و به محض انتشار لینک دانلود آن را در این مطلب قرار خواهیم داد. اما معمولا رشته های ارائه شده در هر سال یکسان بوده و شامل موارد زیر هستند:

رشته نظری رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور گروه های مختلف

علوم تجربی

زمین شناسی شیمی محض زیست شناسی گیاهی علوم دامی
مهندسی محیط زیست اقتصاد کشاورزی آموزش کشاورزی پایدار زیست شناسی سلولی و مولکولی
میکروبیولوژی علوم و مهندسی شیلات  شیمی کاربردی مهندسی صنایع غذایی

ریاضی و فنی

مهندسی برق مهندسی کامپیوتر مهندسی راه آهن مهندسی معماری
مهندسی مکانیک مهندسی عمران مهندسی شهرسازی مهندسی پلیمر
مهندسی شیمی مهندسی نقشه برداری مهندسی صنایع مهندسی پزشکی
مهندسی هوا فضا مهندسی مواد و متالورژی مهندسی آب مهندسی نفت
ریاضیات و کاربردها آمار فیزیک علوم کامپیوتر

انسانی

حقوق حسابداری جامعه شناسی علوم تربیتی
اقتصاد مشاوره علوم قرآن و حدیث جغرافیا
علوم سیاسی روزنامه نگاری روانشناسی روابط عمومی
زبان و ادبیات عربی زبان و ادبیات فارسی فقه و مبانی حقوق اسلامی فلسفه و کلام اسلام
مدیریت بازرگانی مدیریت صنعتی مدیریت دولتی مدیریت امور بانکی
گردشگری تاریخ تمدن ملل اسلامی مددکاری اجتماعی علوم ورزشی

هنر

ارتباط تصویری نقاشی عکاسی کتابت و نگارگری
صنایع دستی فرش طراحی صنعتی طراحی پارچه
هنر اسلامی هنر صناعی مرمت بناهای تاریخی

زبان خارجی

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

دفترچه ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

ثبت‌نام به صورت همزمان و مشترک با سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ ارائه شده در همان دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد که در بخش پایانی آن لیست رشته های ارائه شده با آزمون و بدون آزمون موجود می باشد.

داوطلبان در زمان ثبت نام پیام نور این دفترچه را دانلود کرده و آن را به صورت کامل مطالعه کنید. پس از مطالعه کامل کدرشته محل های انتخابی خود را استخراج کرده و در فرم ثبت‌نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام‌ نور 1403وارد کنید. داوطلبان گرامی برای مطالعه و دریافت دفترچه راهنما بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

شرایط ثبت‌نام

برای ثبت نام در رشته های دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1403 باید شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشید. از شرایط عمومی می‌توان به اعتقاد به دین اسلام و جمهوری اسلامی، عدم دشمنی با جمهوری اسلامی، نداشتن سابقه فعالیت در گروه های ضد جمهوری اسلامی، نداشتن فساد اخلاقی و سلامت جسمی اشاره کرد. شرایط اختصاصی ثبت نام نیز به شرح زیر هستند.

????داشتن یکی از مدارک دیپلم، کاردانی و یا پیش دانشگاهی

???? داوطلبان حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1403 فارغ التحصیل شوند.

????در صورت انتخاب رشته های غیر متجانس با مدرک تحصیلی بایستی 12 واحد جبرانی گذارنده شود.

????مشمولان غایب اجازه ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را ندارند.

????داوطلبان تنها اجازه انتخاب یک کد رشته امتحانی را دارند.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 

 

 

مشاوره انتخاب رشته

علاقه مندان به پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ می توانند که در زمان ثبت نام رشته‌ی مورد علاقه خود را از تمام گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان انتخاب نمایند و در واقع شرط تجانس رشته‌ی فارغ التحصیلی با رشته‌ی انتخابی وجود ندارد. برای مشاهده مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است و داوطلبانی که معدل و سوابق تحصیلی بهتری داشته باشند، در اولویت پذیرش خواهند بود. شما داوطلبان عزیز پس از مطالعه این مطلب در صورت داشتن سوالات بیشتر ، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های پیام نور بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 را از کجا بیابیم؟

    لیست کامل رشته های دانشگاه پیام نور در داخل دفترچه راهنما قرار داده می شود. با مطالعه این مقاله می توانید لیست این رشته ها را مشاهده کنید.

  2. دفترچه ثبت نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور در چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

    زمان انتشار دفترچه ثبت نامبرای ورودی مهر در مرداد ماه و ورودی بهمن در دی ماه می باشد.

  3. ثبت نام رشته‌های دانشگاه‌پیام نور به چه صورت انجام می گیرد؟

    ثبت نام بدون آزمون به صورت همزمان با سایر دانشگاه‌های سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش انجام میگیرد.

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

۵ بازديد

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ هر ساله از طریق دفترچه راهنما در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. از آنجا که زمان دقیقی برای نام‌نویسی وجود ندارد. داوطلبان رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های پیام‌نور باید به طور مرتب اخبار مربوط به زمان ثبت‌نام را دنبال کنند. در این راستا موسسه دانتل کو آخرین اخبار مربوطه را در کانال تلگرام منتشر خواهیم کرد. البته در ادامه این مقاله به بررسی شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 خواهیم پرداخت.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

منبع:  شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

پذیرش در دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته می باشد و در مقاله کاردانی دانشجو پذیرش نخواهد شد.

در دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ در چند بخش شرح داده شده است. داوطلبان پیش از انجام فرآیند ثبت‌نام ابتدا دفترچه‌ی راهنما را باید به صورت کامل مطالعه کنند. درصورت واجد الشرایط نام نویسی بودن به سایت سازمان سنجش مراجعه و ثبت‌نام خود را انجام می دهند. برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

امکان غیرمتجانس بودن دیپلم و رشته‌ی دانشگاهی. مثلا داوطلبی که دیپلم تجربی دارد، می تواند از رشته های دانشگاهی ریاضی انتخاب کند.

در ادامه مقاله به بررسی کامل شرایط بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 برای داوطلبان عادی، دانشجویان انصرافی و اتباع غیر ایرانی پرداخته ایم.

 

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403

شرایط عمومی ثبت نام ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ به شرح موارد زیر است:

✅اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی

✅ایمان و باور به نظام جمهوری اسلامی ایران، پذیرفتن قوانین و نداشتن عناد و دشمنی

✅دارای توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم اشتهار به فساد اخلاقی

✅عدم وابستگی و عضویت به گروهک های محارب

✅ رعایت کلیه مقررات دانشگاه محل قبولی

✅عدم انتقال و جابه جایی دانشجو پس از قبولی

✅پرداخت شهریه با توجه به مصوبه در هر ترم

 

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور (اختصاصی) 1403 به شرح زیر می باشد:

❌ متقاضیان برای ثبت‌نام در رشته‌های مقطع کارشناسی پبوسته دانشگاه پیام‌نور، باید یکی از مدارک دیپلم زیر رادارا باشند:

1️⃣ مدرک دیپلم نظام جدید (6-3-3) سه ساله متوسطه نظری و فنی حرفه ای حداکثر تاریخ فارغ التحصیلی تا 31 شهریور ماه ۱۴۰۳

2️⃣ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی رشته‌های نظری (ریاضی، تجربی، انسانی و معارف) + مدرک پیش دانشگاهی

3️⃣ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی رشته‌های فنی حرفه ای یا کاردانش +مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی

        ???? داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ که جزو فارغ التحصیلان با مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هستند. مجاز به ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون کارشناسی پبوسته پیام‌نور نمی‌باشند. مگر در شرایطی که مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی داشته باشند.

4️⃣ مدرک دیپلم 4 سال نظام قدیم

 

پذیرش بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پیام‌‌نور بر اساس معدل داوطلبان انجام می شود. که در ادامه معدل موثر هر نظام آموزشی را قرار داده ایم.

????معدل کتبی: فارغ التحصیل رشته های نظری از سال 1384 به بعد 

????معدل کل دیپلم: فارغ التحصیل رشته های نظری قبل از سال 1384 – فارغ التحصیلان فنی حرفه ای و کاردانش در تمامی نظام های آموزشی

 

بخوانید: مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

 

دانشجویان انصرافی

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ برای دانشجویان انصرافی به شرح زیر می باشد:

????دانشجویان دوره‌های غیرروزانه و روزانه برای ثبت‌نام نیازی نیست که از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند. ولی پس از ثبت‌نام اگر در دانشگاهی پذیرفته شدند لازم است که انصراف قطعی خود را اعلام نمایند.

????دانشجویان انصرافی نیز می توانند مجدد برای تحصیل در دانشگاه های مختلف اقدام کنند. دانشجویان خانم که از محل تحصیل خود دوره روزانه یا غیرروزانه انصراف داده اند، برای شرکت در پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری و همینطور دانشگاه پیام‌نور مشکلی ندارند.

????دانشجوی انصرافی آقا واجد شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 که برای بار اول از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف می دهند، یک سال فرصت دارند تا جهت ثبت‌نام در رشته و دانشگاه جدید اقدام کنند.

داوطلبانی که برای بار دوم از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف می دهند و یا به مدت یکسال از انصراف آن ها گذشته است، مشمول خدمت سربازی هستند باید وضعیت نظام وظیفه خود را خود را مشخض کنند تا اجازه ادامه تحصیلی داشته باشند. (باید دارای کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم باشند.)

 

اتباع خارجی 

اتباع خارجی نیز مانند داوطلبان ایرانی می توانند درصورت داشتن شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۳ اقدام کنند که به شرح زیر می‌باشد:

???? پذیرفته شدگان باید دارای یکی از مدارک اقامتی شامل گذرنامه با حداقل شش ماه مجوز اقامت، دفترچه پناهندگی سیاسی صادر شده از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارت هویت ویژه اتباع خارجی و یا آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور باشند.

????دریافت کد 13 رقمی اتباع

???? اتباع غیر ایرانی مجاز به تردد و اسکان در برخی مناطق کشور نیستند، بنابراین در زمان انتخاب رشته باید کد رشته محل هایی که مجاز اتباع خارجی به انتخاب آن هستند را در فرم مربوطه درج کنند. پذیرفته‌شدگان در مناطق غیرمجاز می‌توانند در صورت کسب حدنصاب نمره قبولی به اولین کدرشته تحصیلی منطقه مجاز منتقل شوند. 

???? جمهوری اسلامی ایران تعهدی در قبال صدور مجوز برای اقامت خانواده دانشجو ندارد. البته همسر و فرزندان از این موضوع استثنا هستند.

 

مزایای تحصیل در این دانشگاه

این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر دارای مزایا معایبی می باشد که داوطلبان واجد شرایط پس از قبولی می توانند انتخاب کنند که در این دانشگاه تحصیل نمایند یا خیر. مزایا به شرح زیر می باشد:

????تحصیل همزمان در دو رشته در دانشگاه دیگر

????حضوری در کلاس اجباری نبوده و اختیاری می باشد.

????تعداد کمتر تشکیل کلاس نسبت به دانشگاه های دیگر

????شهریه کمتر نسبت به دیگر دانشگاه‌ها

????امتحانات پایان ترم به صورت کشوری و هماهنگ می باشد.

 

دانلود کنید: دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

 

مشاوره شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۱۴۰۳

داوطلبان رشته‌های بدون آزمون در‌صورتی که دارای تمامی شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌1403 باشند. ابتدا دفترچه راهنما را بررسی و در‌صورت ارائه رشته‌ی مورد علاقه اقدام به تکمیل مراحل انتخاب‌رشته کنند.

هر داوطلب مجاز  به انتخاب 100 کدرشته محل را از میان رشته‌های دفترچه راهنما، استخراج کرده و بر اساس فاکتورهای مختلف آن ها را الویت بندی کنند. 

در صورتی که پیرامون شرایط بدون آزمون پیام نور ۱۴۰۳ سوالی دارید؛ می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با مشاوران برتر مجموعه در ارتباط باشید و از راهنمایی های دقیق و مفید در کم ترین زمان ممکن برخوردار شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ می‌ توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  1. متقاضیان از چه طریقی می توانند از شرایط ثبت ناممطلع شوند؟

    در متن مقاله به ببرسی کامل شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 پرداخته ایم.

  2. ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور بر چه اساسی صورت می گیرد؟

    ثبت نام بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم متقاضیان صورت می گیرد. 

  3. آیا ثبت نام بدون کنکور در مقطع کاردانی نیز انجام می شود؟

    خیر، پذیرش بدون کنکور صرفا برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته انجام می شود.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

۵ بازديد

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ کدام اند؟ دانشگاه پیام‌نور همچون دانشگاه‌های آزاد هر ساله در تعداد زیادی از رشته های تحصیلی خود به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می کند. علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه می توانند در بازه های زمانی که توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود، برای ثبت‌نام خود اقدام نمایند. با توجه به اینکه بیشتر داوطلبان از مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 اطلاعی ندارند، در ادامه به این موضوع پرداخته ایم.

 

منبع:  مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

ثبت‌نام اولیه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد. داوطلبان باید قبل از مراجعه به این سامانه، مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ را تهیه کنند. داوطلبان با استفاده از فرم پیش نویس ثبت‌نام که در انتهای دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور قرار داده شده، از اطلاعات لازم نیز آگاه شوند.

بخوانید: راهنما بدون کنکور دانشگاه پیام نور

 

مشخصات فردی

????نام و نام خانوادگی

????وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

????شماره تلفن ثابت و همراه

????ملیت داوطلب (ایرانی یا غیرایرانی)

????کد ۱۳ رقمی مختص اتباع غیر ایرانی

???? عکس 4*3 (عکس داوطلبی باید مربوط به سال جاری، بدون حاشیه، بدون اثر مهر و منگنه و کاملا واضح باشد)

 

مشخصات شناسنامه ای

مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ مربوط به مشخصات شناسنامه شامل موارد زیر می باشد.

????کد ملی

????شماره شناسنامه

????سری و سریال شناسنامه

????تاریخ تولد

????تاریخ صدور شناسنامه

????محل تولد 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

مشخصات محل سکونت

????آدرس محل سکونت

????شماره تلفن ثابت منزل

????کد پستی

????کد استان و بخش

 

مشخصات سوابق تحصیلی

????کد سوابق تحصیلی داوطلبان که از طریق سایت مای مدیو قابل دریافت می باشد. (برای دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید.

????عنوان آخرین مدرک تحصیلی

????تاریخ فارغ التحصیلی

????مقطع آخرین مدرک تحصیلی 

????کد دانش آموزی

????معدل آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم نظاام جدید و قدیم یا مقطع کاردانی)

????معدل دیپلم یا معدل پیش دانشگاهی یا معدل کاردانی

???? معدل کتبی دیپلم 

 

خرید کارت

یکی دیگر از مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1403 که داوطلبان باید قبل از ثبت‌نام تهیه کنند خرید سریال کارت نام نویسی می باشد. متقاضیان در سایت سنجش هزینه را پرداخت نمایند و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند. پرداخت هزینه از طریق خرید کارت اعتباری امکان پذیر است و پس از واریز موفقیت آمیز مبلغ، شماره سریال ۱۲ رقمی ثبت‌نامی توسط سامانه به شما ارائه خواهد شد.

بخوانید: شرایط ثبت نام پیام نور 

 

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403

پس از ثبت‌نام اینترنتی، سازمان سنجش و دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو اطلاعات داوطلبان و سوابق تحصیلی آنها را بررسی می کنند و حدود یک هفته پس از پایان مهلت ثبت‌نام، نتایج اعلام می شود.

داوطلبان پس از مشاهده نتایج در سایت سازمان سنجش، در صورتی که پذیرفته شدن باید همراه با مدرک لازم به واحد دانشگاهی قبولی مراجعه نمایند. مدارک لازم برای ثبت نام حضوری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ به شرح زیر هستند :

✅اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام قدیم با امضا و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش

✅گواهی و اصل مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید با امضا و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش

✅اصل و یا گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش 

✅گواهی اخذ مدرک کاردانی برای داوطلبان نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند

داوطلبان نظام ترمی واحدی در همه رشته های نظری و فنی حرفه‌ای برای تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته باید دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی باشند. درغیر اینصورت اجازه ثبت‌نام و ادامه تحصیل در دانشگاه پیام‌نور را نخواهند داشت.

 

مدارک تکمیلی

علاوه بر مدرک تحصیلی فوق، مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 زیر نیز لازم است همراهتان باشند:

✅اصل و 2 برگ کپی کامل از شناسنامه شناسنامه

✅اصل و دو برگ کپی از کارت ملی 

✅6 قطعه عکس 4×3 مربوط به سال جاری‌

✅ مدرک نظام وظیفه برای داوطلبان آقا (کارت معافیت از سربازی یا کارت پایان خدمت سربازی)

✅تائیدیه تحصیلی

✅تعهدنامه برای ثبت نام نهایی 

بخوانید: رشته های دانشگاه پیام نور

 

مشاوره مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

در این مطلب راهنمای کاملی از مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 شرح داده شد. داوطلبان باید تمام این اطلاعات را برای ثبت‌نام اینترنتی و حضوری تهیه کنند تا پذیرش آن ها قطعی شود. همچنین مدارکی که داوطلبان در زمان ثبت‌نام حضوری به دانشگاه‌ارائه می دهند، باید مطابقت کامل با مدارکی که باشد که در زمان ثبت نام در سایت سنجش بارگذاری کرده اند.

اگر پس از مطالعه این مطلب سوالی در خصوص اطلاعات و یا مدارک ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۳ دارید و البته انجام فرآیند ثبت‌نام می توانید سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تلفنی دانتل بپرسید تا شما را راهنمایی کنند.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ چیست؟

    در این مقاله، مدارک ثبت نام اینترنتی و حضوری اعلام شده است.

  2. آیا تمام مدارک لازم باید وارد سایت سازمان سنجش شوند؟

    خیر، برخی مدارک مانند مشخصات فردی و شناسنامه‌‌ای باید در سایت سنجش وارد شوند اما برخی مدارک مثل گواهی فارغ التحصیلی باید در زمان ثبت‌نام حضوری به دانشگاه ارائه شوند.

  3. برای ثبت‌نام حضوری نیاز به چه مدارکی است؟

    مدارک تحصیلی، مدارک شناسنامه‌ای و … از مدارک لازم برای ثبت‌نام هستند.

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

۵ بازديد

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ توسط سازمان سنجش منتشر می شود. سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله پیش از شروع نام نویسی به منظور اطلاع رسانی شرایط و ضوابط ثبت‌نام دفترچه راهنمای بدون آزمون دانشگاه‌های پیام نور منتشر می کند. لیست کدرشته محل های ارائه شده در همه واحدها نیز درج شده است و داوطلبان می توانند آن ها را استخراج و در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. در ادامه لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 را قرار داده‌ایم.

 

منبع:  دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

داوطلبان پیش از انجام فرآیند نام نویسی باید دفترچه راهنما را دانلود نموده و به صورت کامل مطالعه نمایند. دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ در واقع همان دفترچه‌های نام نویسی بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری می باشد که در بخشی از کدرشته محل های دانشگاه پیام‌نور درج گردیده است.

دفترچه‌ی راهنما همزمان با پیش از شروع زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور در سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” منتشر می گردد. متقاضیان باید پس از مطالعه دفترچه راهنما به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و فرآیند نام نویسی و شرکت در پذیرش بدون آزمون را آغاز نمایند.

داوطلبان گرامی برای انجام فرآیند کامل ثبت‌نام و پاسخ به سوالات و مشکلات خود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس حاصل فرمایید.

کد رشته های بدون کنکور پیام نور در قسمتی از دفترچه‌ی انتخاب رشته درج شده است، بنابراین بخشی از دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری به انتخاب رشته دانشگاه‌های پیام‌نور اختصاص دارد.

لینک دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ در ادامه مطلب در نمیسال های مختلف قرار داده ایم.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور پیام نور

 

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور مهر

هر ساله سازمان سنجش دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور را همزمان با آغاز انتخاب رشته منتشر می نماید. داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند کدرشته محل های انتخابی خود را استخراج نمایند. تا کنون دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور سال جاری منتشر نشده است، لذا برای مطالعه شما داوطلبان گرامی دفترچه سال گذشته قرار داده شده است. به محض انتشار دفترچه راهنما لینک دانلود قرار خواهد گرفت.

سال لینک دانلود
دفترچه سال گذشته برای دانلود کلیک کنید
دفترچه سال ۱۴۰۳ منتشر نشده

 

دانلود دفترچه دانشگاه پیام نور بهمن

با آغاز زمان نام نویسی بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 11403 نیز منتشر می شود. تا کنون دفترچه‌ی راهنما منتشر نشده است. در صورت انتشار لینک دانلود دفترچه‌ی راهنما را در لینک زیر قرار خواهیم داد.

دفترچه نیمسال دوم – سال لینک دانلود
دفترچه سال گذشته برای دانلود کلیک کنید
دفترچه سال ۱۴۰۳ منتشر نشده

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403

دفترچه دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ به طور همزمان با نام نویسی بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری منتشر می گردد. بنابراین برای اطلاع از کدرشته محل های بدون آزمون، شما متقاضیان گرامی منتظر انتشار دفترچه‌ی راهنمای انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری باشید، چراکه کد رشته محل های دانشگاه‌های پیام‌نور نیز در این دفترچه ها درج گردیده است.

نیمسال تحصیلی زمان ثبت نام
نیمسال اول (مهر ماه) اواسط مرداد ماه
نیمسال دوم (بهمن ماه) اواخر دی ماه

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

جزئیات دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۳ در هر دو نیمسال تحصیلی  شامل اطلاعات مشابه و مهمی از جمله موارد زیر می باشد:

  • شرایط ثبت نام بدون کنکور 
  • زمان ثبت نام
  • نحوه و راهنمای نام نویسی و انتخاب رشته
  • ضوابط مرتبط با اتباع غیر ایرانی و خارجی
  • تعهدات و مقررات مربوط به نظام وظیفه
  • سهمیه‌های موثر در ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
  • هزینه ثبت نام
  • لیست کدرشته محل‌های ارائه شده

بخوانید: نحوه بدون کنکور دانشگاه پیام نور

 

شرایط انتخاب رشته

در یکی از بخش های دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ شرایط ثبت‌نام مشخص شده است و داوطلبان متقاضی باید دارای این شرایط باشند. در ادامه به بررسی شرایط بدون کنکور پیام نور خواهیم پرداخت:

✅اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان الهی رسمی در قانون اساسی

✅عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و عدم عضویت در گروه های معاند

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر و احراز فساد اخلاقی

✅دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3 یا دیپلم + پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی ترمی واحدی یا دیپلم نظام قدیم 4 ساله دبیرستان یا مدرک دیپلم فنی یا کاردانش + کاردانی

✅حداکثر تاریخ فارغ التحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ برای داوطلبان ورودی مهر ماه

✅حداکثر تاریخ فارغ التحصیل تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ برای داوطلبان ورودی بهمن ماه

✅طبق دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 فارغ التحصیلان دیپلم نظری معدل کتبی و فارغ التحصیلان رشته‌های فنی حرفه و کاردانش معدل کل دیپلم موثر است.

✅با توجه به نوع دپلم و گروه آزمایشی انتخابی درصد معدل و سوابق تحصیلی متفاوت می باشد.

✅داوطلبان حداکثر می توانند 100 کدرشته محل را انتخاب کنند.

 

بخوانید: مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

 

مشاوره بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

شما متقاضیان گرامی به محض انتشار دفترچه ثبت نام پیام نور ۱۴۰۳ بایستی که این دفترچه را دریافت و کدرشته محل‌های مورد نظرتان را استخراج نمایید.

در نظر داشته باشید که حتی می توانید رشته‌های غیرهمنام با مدرک دیپلم خود را نیز انتخاب کنید. اما از آنجایی که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی می‌باشد، در کدرشته محل‌های همنام شانس بیشتری خواهید داشت.

چنانچه در ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه سراسری با مشکلی مواجه شدید، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ برای ورودی مهر و بهمن ماه به صورت یکپارچه منتشر میگردد؟

    خیر، دفترچه راهنما انتخاب رشته بدون آزمون برای ورودی مهر و بهمن ماه به صورت مستقل از یکدیگر منتشر می شود.

  2. آیا دفترچه انتخاب رشته پیام نور به صورت مستقل منتشر می شود؟

    خیر، دفترچه دانشگاه پیام‌نور در واقع بخشی از دفترچه‌ی انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری می باشد.

  3. دفترچه راهنما چه زمانی و از طریق چه سایتی منتشر می شود؟

    زمان انتشار دفترچه بدون آزمون اما به زمان های تقریبی آن اشاره شده است که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

۵ بازديد

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ یکی از سوالات پر تکرار دانش آموزان و والدین آن ها می باشد که باید از جزییات آن اطلاع دقیق داشته باشند. ثبت‌نام مدارس در هر سال تحصیلی جدید باید انجام شود و این روند با توجه به پایه تحصیلی و همچنین نوع مدرسه متفاوت خواهد بود. دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم باید با شرایط متفاوتی نسبت به نام نویسی در مدرسه اقدام نمایند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

 

منبع:  ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در پایان هر سال تحصیلی، دغدغه های والدین در خصوص ثبت نام فرزندشان در سال جدید شروع می شود. والدین باید تصمیم گیری کنند که فرزندشان در همان مدرسه قبلی تحصیل کند و یا به مدرسه جدید منتقل شود. ثبت نام مدارس 1403 – 1404 در هر مقطع جزییات و شرایط خاص خود را دارد که والدین باید از آن ها اطلاع داشته باشند. 

طی سال های گذشته نحوه نام نویسی در مدارس تغییرات زیادی داشته است. در سال های قبلی دانش آموزان باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه می کردند اما چندین سال است که بخشی از ثبت نام دانش آموزان به صورت اینترنتی و در سایت های مختلف انجام می شود.

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در سایت my.medu.ir انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که برای ثبت نام در مقطع اول ابتدایی باید حتما در طرح سنجش سلامت شرکت کنید و پس از دریافت گواهی سلامت دانش آموز برای مراحل بعدی نام نویسی اقدام نمایید. در ادامه این مطلب به بررسی کامل جزییات ثبت نام مد‌ارس در پایه های تحصیلی مختلف خواهیم پرداخت. 

 

شرایط ثبت نام مدارس 1403 – 1404

دانش آموزان برای نام نویسی در مدرسه باید شرایط لازم را داشته باشند و در غیر این صورت ممکن است در هنگام ثبت نام با مشکل مواجه شوند. شرایط ثبت نام در مدارس به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می شود. از شرایط نام نویسی مدارس می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅ داشتن شرایط عمومی مصوب طبق آیین نامه آموزشی هر سال تحصیلی

‌✅ داشتن شرایط اختصاصی و قبولی در آزمون های ورودی برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان و برخی از مدارس غیر انتفاعی

✅ پیش ثبت‌نام مدارس اول ابتدایی به صورت اینترنتی انجام شده و پس از آن باید به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و با تحویل مدارک ثبت نام نهایی را انجام دهید. 

‌✅ اطلاعات دانش آموزان باید توسط مدیریت مدارس در سامانه سناد و سیدا ثبت شده باشد تا دانش آموزان بتوانند به صورت اینترنتی ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را انجام دهند. 

✅ زمان ثبت‌نام مدارس به صورت کلی تا پایان مرداد ماه است اما دانش آموزان مناطق خاص و همچنین دانش آموزان هنرستان تا پایان شهریور ماه برای نام نویسی حضوری در مدارس زمان خواهند داشت. 

‌✅ برای ثبت نام در مدارس استثنایی باید با توجه به اطلاعیه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی اقدام کرد. 

✅ دانش آموزان با شرایط خاص مثل دانش آموزان کم بینا و کم شنوا و یا معلولیت های جسمانی خفیف در صورت داشتن شرایط لازم و گواهی سلامت می توانند در مدارس عادی نام نویسی کنند. 

‌✅ اطلاعات والدین دانش آموز (هم پدر و هم مادر) باید در سامانه سیدا ثبت شده باشد تا امکان نام نویسی اینترنتی وجود داشته باشد. 

 

ثبت نام مدارس ابتدایی 1403 – 1404

طی سال های گذشته والدین برای ثبت نام کودکان اول ابتدایی خود باید از شروع خرداد تا پایان مرداد به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر خود مراجعه می کردند. اما در حال حاضر با توجه به تغییر در زمان سنجش سلامت کودکان، زمان ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در پایه اول نیز تغییر کرده است و از اول اردیبهشت تا آخر خرداد به صورت حضوری و اینترنتی انجام می گردد. 

دانش آموزان ابتدایی برای ثبت نام در مدرسه باید حتما در طرح سنجش سلامت شرکت کرده و گواهی سلامت دریافت کرده باشند. توبت دهی سنجش سلامت در سال جاری از آذر ماه آغاز شده است و والدین می توانند با مراجعه به سایت مای مدیو نوبت گرفته و در زمان تعیین شده فرزند خود را برای سنجش ببرند. ثبت نام در سال های بعدی پایه ابتدایی با توجه به در دست بودن پرونده و مدارک سلامت دانش آموز راحت تر خواهد بود. 

دانش آموزان در هر یک از سال های تحصیل اول تا ششم ابتدایی می توانند مدرسه خود را عوض کنند اما با این حال اولویت ثبت نام مد‌‌ارس دانش آموزانی است که در نزدیکی مدرسه سکونت دارند. 

آموزش و پرورش برای ثبت نام مدارس 1403 – 1404 نظام دوری را در نظر گرفته است تا از این طریق دانش آموزان تمایل بیشتری به تحصیل داشته باشند. این نظام بدین معناست که از سال اول تا سوم دبستان یک معلم به دانش آموزان تدریس می کند تا ارتباط مثبت دانش آموز با معلم بر رغبت دانش آموزان بیفزاید. 

 

زمان ثبت نام مقطع ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ باید از ابتدای اردیبهشت ماه اقدام به نام نویسی نمایند. ثبت نام سایر مقاطع ابتدایی نیز از اول خرداد ماه شروع می شود و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت. دانش آموزان متاخر در صورت داشتن ظرفیت خالی مدارس می توانند در مدرسه نام نویسی نمایند و ممنوعیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت. 

 

نحوه ثبت نام مدارس ابتدایی

دانش آموزان ابتدایی می توانند در هر یک از مدارس دولتی، غیر انتفاعی، شاهد و هست امنایی ثبت نام نمایند. نام نویسی در تمامی مدارس به صورت اینترنتی از طریق سامانه مای مدیو انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که در صورت تغییر محل سکونت و مدرسه محل تحصیل، باید به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و با ارائه مدارک ثبت نام مدارس 1403 – 1404 را انجام دهید. در صورتی که در مورد انتخاب بهترین مدرسه ابتدایی با سردرگمی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

ثبت نام مدارس راهنمایی (متوسطه اول) ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

متوسطه اول یا همان مدارس راهنمایی پایه های هفتم، هشتم و نهم را در بر می گیرد و تمامی دانش آموزانی که در پایه ششم تحصیلی فارغ التحصیل شده باشند، امکان ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در این مقطع را خواهند داشت. امتحانات در مقطع متوسطه اول به صورت ارزشیابی معلمان انجام خواهد شد. 

 

زمان ثبت نام مقطع متوسطه اول ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

آموزش و پرورش اطلاعیه هایی مبنی بر زمان ثبت نام متوسطه اول منتشر کرده است و بر اساس آن ثبت نام مدارس 1403 – 1404 در مقطع متوسطه اول از ابتدای تیر ماه شروع خواهد شد. برای ثبت نام در سایر مدارس مثل تیزهوشان و شاهد باید با توجه به اطلاعیه های منتشر شده زودتر اقدام نمایید. برای کسب اطلاع سریع از زمان ثبت نام مد‌‌ارس مختلف می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه ثبت نام مدارس 1403 – 1404 متوسطه اول

دانش آموزان مقطع متوسطه اول می توانند در مدارس مختلف مثل مدارس عادی، مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، غیر انتفاعی و شاهد ثبت نام نمایند. ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در مقطع متوسطه اول از طریق سایت مای مدیو انجام خواهد شد. در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام اینترنتی می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

ثبت نام مدارس 1403 – 1404 دبیرستان (متوسطه دوم)

و در نهایت ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در مقطع متوسطه دوم می باشد که همان دبیرستان بوده و پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم را در می گیرد. در این مقطع دانش آموزان باید انتخاب رشته نیز انجام دهند که در همان پایه دهم یعنی با شروع متوسطه دوم و تغییر مدرسه انجام خواهد شد. دانش آموزان برای انتخاب رشته بهتر باید حتما در سنجش های اولیه شرکت کرده و فرم های هدایت تحصیلی را تکمیل نمایند. 

 

زمان ثبت نام پایه متوسطه دوم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

طبق اطلاعیه های منتشر شده توسط آموزش و پرورش، دانش آموزان برای ثبت نام مدارس 1403 – 1404 در پایه دهم متوسطه دوم می توانند پس از پایان امتحانات و انتشار کارنامه ها و فرم های هدایت تحصیلی اقدام کنند که از اواسط تیر ماه خواهد بود. دانش آموزان برای ثبت نام مدارس تیزهوشان باید در زمانبندی ثبت نام آزمون تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

نحوه ثبت نام متوسطه دوم 

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در اکثر مدارس به صورت اینترنتی و از طریق سایت مای مدیو انجام می شود. ثبت‌نام مدارس تیزهوشان پس از شرکت در آزمون ورودی و به صورت حضوری انجام خواهد گرفت. همچنین برای ثبت نام در برخی از مدارس غیر انتفاعی نیز باید به با توجه به دستور العمل های خود مدارس به صورت حضوری و یا اینترنتی از طریق سایت اختصاصی هر مدرسه اقدام نمایید. 

 

ثبت نام مدارس دولتی 1403 – 1404

بیشترین تقاضا برای ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به مدارس دولتی عادی اختصاص دارد. دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای نام نویسی در این مدارس باید از طریق سایت مای مدیو اقدام کنند. در سال های بعدی نیز ثبت نام به صورت خودکار انجام می شود و دانش آموز در همان مدرسه قبلی در مقطع بالاتر ثبت نام می شود. 

دانش آموزانی که قصد تغییر مدرسه خود را دارند، باید مدارک خود را از مدرسه قبلی دریافت کرده و با مراجعه حضوری به مدرسه جدید نام نویسی شان را انجام دهند. مدارس دولتی شهریه پرداز نیستند اما ممکن است با رعایت قوانین هزینه هایی تحت عنوان کمک های مردمی، سرویس ایاب و ذهاب، کلاس های فوق برنامه و غیره از والدین دریافت گردد. در صورتی که در روند نام نویسی مدارس دولتی عادی با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با متخصصان و مشاوران تحصیلی صحبت کرده و از راهنمایی های آنان استفاده نمایید. 

 

مشاوره مدارس

دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی باید با توجه به نوع مدرسه خود برای ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام در مدارس دولتی هر ساله به صورت خودکار انجام می شود مگر در شرایطی که دانش آموز قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشد که در این صورت باید به صورت حضوری اقدام کند. ثبت نام اکثر مدارس در صورت اینترنتی بودن از طریق سامانه مای مدیو انجام می شود. 

چناچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام مدارس 1403 – 1404 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام مدارس 1403 – 1404 چه زمانی انجام می شود؟

    زمان ثبت نام مد‌ارس به صورت مجزا در هر مقطع در متن مقاله توضیح داده شده است. 

  2. در صورت پایان مهلت ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ امکان نام نویسی وجود خواهد داشت؟

    بله در صورتی که مدرسه ظرفیت خالی داشته باشد، ممنوعیتی در ثبت نام وجود نخواهد داشت. 

  3. ثبت نام اول ابتدایی به چه صورت است؟

    دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت نام در مدرسه باید پس از سنجش سلامت از طریق سایت مای مدیو نام نویسی نمایند. 

کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

۵ بازديد

کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ هر ساله در زمان مشخص از طریق سایت سنجش منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در این دفترچه اطلاعات مورد نیاز داوطلبان در رابطه با دعوت به مصاحبه یا عدم دعوت به مصاحبه درج شده است و داوطلبان می توانند بر این اساس برای شرکت در مراحل بعدی اقدام نمایند. عدم اطلاع از زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته و جزییات مربوط به آن می توانند در مراحل بعدی آزمون شما را با مشکل مواجه کند. در این مطلب به بررسی کامل کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

منبع:  کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری در دو مرحله برگزار می شود و داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب رتبه حد نصاب باید انتخاب رشته نمایند. پس از انتشار کارنامه انتخاب رشته دکترا 1403 مشخص می شود که داوطلبان در چه رشته محل هایی دعوت به مصاحبه شده اند و باید در این جلسات شرکت نمایند. 

در کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبات مثل اطلاعات ثبت نامی و وضعیت قبولی و دعوت به مصاحبه در هر کد رشته محل درج شده است. داوطلبان با توجه به اطلاعات مندرج در کارنامه می توانند برای شرکت یا عدم شرکت در هر مصاحبه اقدام نمایند. 

 

زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403

مجری برگزاری آزمون دکتری، سازمان سنجش می باشد و تمامی مراحل ثبت نام آزمون و اعلام نتایج در این سایت منتشر می شود. کارنامه انتخاب رشته دکترا ۱۴۰۳ نیز در زمان معین از طریق سایت سنجش منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. اطلاع از زمان دقیق اعلام کارنامه بسیار حائز اهمیت است چراکه داوطلبان پس از انتشار کارنامه باید برای شرکت در مراحل بعدی اقدام نمایند. 

هنوز زمان دقیق اعلام کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان انتشار کارنامه در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد کارنامه انتخاب رشته دکترا از طریق سایت سنجش منتشر می شود. داوطلبان برای دریافت کارنامه خود باید سایت سنجش با آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند. نحوه دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شوید. 

2️⃣ بر روی گزینه دکتری تخصصی کلیک کنید. 

 

 

3️⃣ از منوی سمت راست گزینه اعلام نتایج را انتخاب نمایید. 

 

 

4️⃣ بر روی گزینه اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری۱۴۰۳ کلیک کنید. 

5️⃣ یکی از روش ها را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. 

6️⃣ بر روی گزینه جستجو کلیک کرده و کارنامه خود را مشاهده کنید. 

 

اطلاعات مندرج در کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

در کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 اطلاعاتی درج شده است که وضعیت دعوت به مصاحبه داوطلب را مشخص می کند. در این کارنامه اطلاعات ثبت نامی، اطلاعات مربوط به رشته امتحانی نیز مشخص شده است و داوطلبان باید ابتدا بررسی کنند که این اطلاعات به درستی ثبت شده باشد. توضیحات اطلاعات مربوط به انتخاب رشته و مصاحبه دکتری در کارنامه انتخاب رشته به شرح موارد زیر می باشد. 

عدد معنا و نتیجه
1 تراز کتبی بدون محاسبه سهمیه مساوی یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است. دعوت به مصاحبه
2 تراز کتبی با محاسبه سهمیه رزمندگان مساوی یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است.
4 تراز کتبی با محاسبه سهمیه ایثارگران مساوی یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است.
5 تراز کتبی با محاسبه سهمیه و بدون  محاسبه سهمیه کمتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است. عدم دعوت به مصاحبه
7 رشته محل انتخابی داوطلب از از لیست رشته های درج شده در دفترچه انتخاب رشته دکترا حذف شده است. 
14 امکان اختصاص ظرفیت خاص به ایثارگران 25 و 5 درصد و رزمندگان با توجه به ظرفیت رشته محل وجود ندارد.

 

مشاوره انتخاب رشته دکترا

مصاحبه هر دانشگاه به صورت اختصاصی برگزار می شود و داوطلبان باید با توجه به اطلاعیه های منتشر شده توسط هر واحد دانشگاهی، اقدامات لازم برای شرکت در جلسه مصاحبه را انجام دهند. مصاحبه تاثیر 50 درصدی در پذیرش نهایی دارد پس بهتر است با کمک گرفتن از افراد متخصص آمادگی کافی در این زمینه را به دست آورید و شانس خود برای پذیرش در دانشگاه مورد نظرتان را افزایش دهید. 

تکمیل فرم های شرکت در مصاجبه و فرم صلاحیت عمومی دکتری از الزامات شرکت در جلسه می باشد. شرکت در هر یک از جلسات مصاحبه دکتری هزینه ای دارد که داوطلبان باید به صورت مجزا پرداخت نمایند. توجه داشته باشید که اولویت بندی انتخاب رشته تاثیری در دعوت به مصاحبه نخواهد داشت. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور دکتری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 چه زمانی اعلام می شود؟

زمان دقیق انتشار کارنامه هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این مطلب اعلام می گردد. 

برای دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ چه باید کرد؟

برای این منظور باید به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. 

عدد 7 در کارنامه انتخاب رشته دکترا به چه معناست؟

این عدد نشان دهنده این است که کد رشته محل انتخابی شما از دفترچه انتخاب رشته حذف شده است.